Thursday, April 2, 2009

on my b-day...everyone else is far ahead...

Many friends have updated their blogs...and I just realized that I am the one did nothing these days...a new car, a one-month trip to NY, a plan to travel in summer...everyone seems got something NEW...or to say, have life changed somewhat...and my life keeps the same as always...home, class, noodles, lollipop...can anything surprise me a little bit??

Feeling pitiful for myself...trying to find a job but got nothing...

Perhaps the only comfort is that my two best friends left me message and said happy birthday to me...that meant a lot to me and made my day : ) Thank you meili and laoda...BFF

今天是我生日,其实都这么大了,还期待过什么生日呢?只是觉得出来这三年没有过过一个像样子的生日,心里酸酸的。。还好,家人和最好的朋友都祝我生日快乐,所以我应该让自己快乐:) 可是为什么心里总失落失落的呢?这种心情让我很怀疑自己,我现在快乐吗?我是真正的自己吗?我是不是只是在逃避寂寞,逃避现实?我其实应该真的很胆小吧。。。刻意听温岚的祝我生日快乐。。。觉得每句歌词都是那么真切,让我眼泪哗啦哗啦得掉下来。

去年的生日那天我大概也这么一个人凄凄惨惨得哭过了吧。不知道朋友们是不是都像平常见到的那么坚强和开心。他们会有自己待着听一首悲惨的歌的经历吗?好像自己过得越来越失败,不知道为什么会这么觉得。

每年的生日都这么感伤,大概这才是真正的我吧。
真想回家见见爷爷,这个学期没有给他打过电话了。也很少给家里打,好久没有听见吴煌叫我文姐姐了,潇潇和晖现在应该也很紧张吧,快高考了,爸爸的生意不知道有没有起色。。。唉 家家有本难念的经。

Ian 唉 实在是不想再提到你的名字,虽然你是我的初恋,可是仔细想想你带给我的不安和伤心似乎更多,为什么你那么不诚实呢?我给的一片真心还不够吗?? 欺骗我你没有觉得罪恶吗?

Mike 我到底有多爱你呢?我不肯定,我却又那么地害怕失去你。。。你对我很好,可是为什么关键时候你都不能在我身边呢?我们的关系能长久吗?

No comments:

Post a Comment